WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT

Z Encyklopedia Gdańska
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

< Poprzednie Następne >
Błąd przy generowaniu miniatury Chyba brakuje pliku /home/fundacjagdansk/domains/fundacjagdanska.hostingsdc.pl/public_html/images/a/a1/Wiadukt_Brzeźno-Nowy_Port.jpg
Wiadukt Brzeźno – Nowy Port
Błąd przy generowaniu miniatury Chyba brakuje pliku /home/fundacjagdansk/domains/fundacjagdanska.hostingsdc.pl/public_html/images/8/8a/Wiadukt_Krasickiego,_remont.jpg
Wiadukt w trakcie remontu, 2022

WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT, łączący ul. Krasickiego (w ciągu której się znajduje) w Brzeźnie z ul. Oliwską w Nowym Porcie, na wysokości mniej więcej portowego basenu im. Władysława IV. Zbudowany w miejscu wcześniejszego krzyżowania się torów pociągów towarowych zmierzających do i z portu gdańskiego ( linia kolejowa numer 227) oraz Szybkiej Kolei Miejskiej z jezdnią i jedną linią torów tramwajowych. Wybudowany przez Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, roboty drogowe wykonało Gdańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, nowe nasypy i przebudowę linii kolejowej Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych (PRK-12). Prace rozpoczęto w marcu 1971, oddany do użytku 30 VI 1972.

Nowy układ torów tramwajowych na wiadukcie (z budową drugiej linii toru) wymusił rozbiórkę domu (przesiedlono osiem rodzin) i baraków między wiaduktem a basenem im. Władysława IV. Torowisko tramwajowe na wiadukcie zostało gruntowanie wyremontowano w 2011, od 28 IX 2022 generalnemu remontowi poddano sam wiadukt.

Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania
Partner Główny



Wydawca Encyklopedii Gdańska i Gedanopedii


Partner technologiczny Gedanopedii